تحلیل تکنیکال اونس طلا No. 8

Gold Analysis No. 8

تحلیل تکنیکال اونس طلا “GOLD” (امواج الیوت+پرایس اکشن)

درود بر همراهان فارسی چنج و معامله گران مارکت اونس طلا

در تحلیل هفته گذشته اشاره داشتیم که قیمت خط روند بلند مدت هفتگی را رو به پایین شکسته و در مقابل در ناحیه حمایتی قدرتمندی قرار دارد که همانند فنری جمع شده و هر لحظه امکان پرتاب رو به بالا محتمل میباشد. در هفته گذشته بازیگران بزرگ مارکت اونس، قیمت را برای تخلیه کامل انرژی فروشندگان و از طرفی ایجاد ترس و خارج کردن خریداران خرد از بازی تا 1722(محل تقاضا و تطبیق امواج) به پایین آوردند و با ورود خریدران بزرگ قیمت تا 1764 رو به بالا پرتاب شد.


برای مشاهده تمامی تحلیل های اونس طلا که مرور آنها به مثابه یک کارگاه آموزشی علمی عملی تمام عیار و رایگان میباشد از این لینک استفاده کنید.


به بررسی تحلیل این هفته میپردازیم.

تایم هفتگی: گاوها کندل هفتگی را به شکل پین بار صعودی کامل کردند.(دقت کنید استارت این کندل از 50% پبن بار صعودی بزرگتر میباشد؛به این معنی که احتمالا آخرین اردرهای خرید در این ناحیه جمع آوری شده است و در صورت ناکامی خریداران و ریزش قوی قیمت بعد از این کندل معادلات صعودی از بین میرود!) قدرت کندل هفتگی نسبت به مجموع سه کندل قرمز پایانی چندان مطمئن نیست ولی دریافت نوسانات در رشدهای کوتاه بعد از این کندل میتواند معاملات سودآوری به همراه داشته باشد.  برای ورود مطمئن به خرید یا باید از حجم و ریسک های کوچک در تایم های پایین‌تر استفاده کرد و یا منتظر شکست ترند لاین بلند مدت(مشکی رنگ) بود.


 

تایم روزانه:  در حالت کلاسیک با دیدن الگوی مثلث باز شونده(Broadening wedge) انتظار شکست و صعودی حداقل به اندازه ارتفاع قیمت داخل الگو را داریم.در طرف مقابل با توجه به عدم تداخل قیمت در امواج ریزشی میتوان یک 5 موج پیشرو در نظر گرفته شود! با جمع بندی به این نتیجه میرسیم که هرچند انتظار صعود بزرگ تا حدود (1888) را میکشیم ولی برای صعود بزرگ اینطور بنظر میرسد که قیمت هنوز امواج اصلاحی خود را کامل نکرده باشد و برای روشن شدن راه اصلی، قیمت به زمان نیاز دارد.

قیمت میتواند مسیر تعیین شده در چارت را تا محل مشخص شده(ترند لاین مشکی رنگ تایم بالاتر) طی نماید و شکست و یا واکنش به این ناحیه بسیار مهم میباشد.(دایره قرمز رنگ محل تقابل خریداران و فروشندگاه خواهد بود)

برای ورود به پوزیشن لانگ میتوان با اصلاح در قیمتهای پایینتر (مسیر خط چین) با استاپ مطمئن، حجم و ریسک پایین اقدام کرد.در صورتی که تمایل برای معاملات در شرایط ایده آل تری را دارید پیشنهاد ما صبر برای شرایط معاملاتی روشن‌تر میباشد.

تحلیل Gold (تحلیل شماره 7)

تحلیل Gold (تحلیل شماره 9)


جهت مطالعه تمام تحلیلهای اونس طلا از این لینک استفاده کنید.


برای دریافت تحلیلها و ستاپ های معاملاتی اونس طلا “Gold “با فارسی چنج همراه باشید.

” برای عضویت رایگان در کانال VIP سیگنال تلگرام با پشتیبان ما در تماس باشید.”

“تحلیل فوق صرفا ارائه دیدگاه تکنیکال مجموعه فارسی چنج برای علاقمندان به بازار فارکس میباشد”

“مسولیت هرگونه سود و ضرر به عهده شخص معامله گر است”

عامل اصلی موفقیت و ماندگاری در بازارهای مالی مدیریت ریسک و سرمایه دقیق میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا