معامله گری به سبک کروکودیل ها

"شکارچیان صبور"

معامله گری به سبک کروکودیل ها

ما برای اینکه بتوانیم در ترید و معامله گری و یا هر کار دیگری موفق باشیم لازم است از طبیعت چیزهایی را یاد بگیریم، همانگونه که اعداد فیبوناچی و عدد طلایی کمک زیادی به ما در تشخیص سطوح حمایت و مقاومت از لحاظ ریاضی در بازارهای مالی به داشت، ما لازم است از طبیعت نیز یک سری از رفتارها و شخصیت ها را یادبگیریم، چرا که مارکت چیزی نیست جز تبلور رفتار جمعی انسانها !

کروکودیل ها چه چیزی می توانند درمورد معامله گری به ما یاد دهند؟

در قسمت استوایی استرالیا کروکودیل آب شور قاتلی ترسناک و باهوش است که چندین روز یا هفته صبورانه منتظر می ماند تا شکاری بی خبر از همه جا به لبه ی آب بیاید و تبدیل به غذای بعدی او شود. کروکودیل ها از بسیاری از جهات موفق ترین حیواناتی اند که تا به حال وجود داشته اند.آنها حدود ۲میلیون سال است که مشغول زندگی اند و حتی از دایناسور ها نیز بیشتر زندگی کرده اند. آنها در طول سال ها تکامل یافته اند تا در کنار انسان ها موفق ترین شکارچی زمین باشند.کروکدیل ها قاتلانی فرصت طلب اند .مشهور است که آنها ابتدا رفتار شکار خود را به دقت بررسی میکنند و تا سرحد مرگ منتظر می مانند و وقتی که زمان مناسب فرا رسید با دقت و اعتماد به نفس شکار خود را صید میکنند. در واقع برای مردم امری عادی است که با این حیوانات برای روز ها و شاید هفته ها شنا کنند بدون هیچ نشانه ای از حمله،تا اینکه روزی یک نفر برای شنا، ماهی گیری یا حتی قدم زدن می رود و دیگر باز نمی گردد !!

این شواهد دنیای واقعی نشان میدهد که یکی از قدیمی ترین و خوش تکنیک ترین شکارچیان روی زمین در واقع یکی از صبور ترین و منظم ترین ها نیز هست. تئوری سازگاری با محیط داروین نیز به این حیوانات علاقه خاصی دارد.آنها به این دلیل از زمان دایناسور ها تاکنون دوام آورده اند که روش شکار و وفق دادن خودشان با محیط ،روشی موفق بوده است.کروکودیل آب شور شاید آخرین شکارچی طبیعت باشد. او فقط به یک وعده در هفته احتیاج دارد زیرا شکارهایی با تعداد کم ولی با ارزش را ترجیح میدهد به شکارهای زیاد بی ارزش ! به عنوان سرمایه گذار چیز های زیادی از کروکودیل ها میتوان یاد گرفت بیایید چند نمونه از آنها را کشف کنیم …

برای یک معامله گر کروکودیل ها بهترین نقش را دارند!

کروکدیل بهترین نقش ما به عنوان یک سرمایه گذار است . رفتار آنها نمونه ای عالی است که یک سرمایه گذار باید داشته باشد. ما بدون شک شکارچی هستیم نه فقط سرمایه گذار، بلکه انسان ها به طور ذاتی شکارچی اند.به عنوان سرمایه گذار ما باید روش شکار کروکدیل را کپی برداری کنیم.ما باید در روشمان صبور، منظم ، انعطاف پذیر و خوش تکنیک باشیم. آنها هم چنین توانایی سریع یاد گرفتن و اجتناب کردن از حرکات ریسکی را نشان دادند که بعدا در مورد آن صحبت می کنیم. این ها کار هایی است که ما باید به عنوان سرمایه گذار انجام دهیم.
به کروکودیل ها فکر کنید…آنها بزرگ و چاق هستند و به میزان زیادی پروتئین در رژیم روزانه شان نیاز دارند تا بتوانند زنده بمانند ،شنا و شکار کنند. آیا بهترین راه مصرف انرژی برای او این است که کل روز را در آب شنا کند و به دنبال ماهی های کوچک بگردد که به آسانی به تله می افتند؟! تصور کنید که چه قدر انرژی باید صرف این کار کند.اگر شما مانند من به شخصه آنها را دیده باشید متوجه منظورم خواهید شد.کروکدیل ها به گونه ای رشد و تکامل پیدا کرده اند تا شکارچیانی صبور باشند و غذا های کوچک به اندازه یک وعده ی غذایی بزرگ توجه آنها را جلب نمی کند .

به عنوان سرمایه گذار هدف ما انجام یک معامله بزرگ و شیرین است تا ما را تا معامله بعدی ساپورت کند.مطمئنا ما ضررهایی کوچک نیز در راه سود بزرگمان خواهیم داشت.اما هدف اصلی اینجا واضح است کناره ها بایستید تا یکدفعه به هدف خود حمله کنید!! ما نمی خواهیم که در طول کل رودخانه شنا کنیم و به دنبال ماهیان کوچک باشیم ما منتظر خواهیم ماند تا برای خود مان یک شکار پر سود صید کنیم (به عنوان مثال کروکودیل ها احتمالا یک کانگورو ،یک سگ و حتی یک انسان را شکار می کنند) درزبان انگلیسی اصطلاحی وجود دارد که حتماً شما آن را شنیده اید: تمام چیز های خوب نصیب کسی می شود که صبر میکند (گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی) این عبارت فقط در مورد صبر داشتن، منظم و با طرح و نقشه بودن، صحبت می کند. اما مفهوم آن در مورد کروکودیل و یک سرمایه گذار صدق میکند.

این ممکن است شما را شوکه کند که من این روز ها فقط سه بار در هفته یا گاهی اوقات کمتر سرمایه گذاری می کنم. شما حتما با خود می گویید که این برای پول در آوردن کافی نیست! من شما را به خاطر این تفکر سرزنش نمی کنم. این گونه فکر کردن با وجود سایت هایی که کل روز در مورد یک تجارت پر سود صحبت می کنند دور از انتظار نیست. اما تجربه شخصی من میگوید که صبر کردن برای یک معامله خوب بهتر از این است که کل روز را به نمودار و جداول چسبیده باشید و سعی کنید تا با هر چیزی سرمایه گذاری کنید. بهترین سرمایه گذاری ها واضح اند . آنها با شما صحبت میکنند و می گویند که مرا انتخاب کنید.زمانی که شما بدانید دنبال چه می گردید این کار عادی خواهد شد .برای مثال سعی کنید که چندین روز یا هفته به دنبال یک نشانه مناسب باشید تا آنرا انتخاب کنید. در معامله بسیار به یک کروکودیل شباهت داشته باشید. حتی شاید یک تصویر کروکودیل را بخرید و آن را در دفترتان نصب کنید تا یاد آور باشد که این موجود چگونه در طول تاریخ موفق بوده و مهم تر اینکه چرا کروکدیل ها در تلاش هایشان نتایج خوبی میگیرند؟!!

می توان گفت اگر یک کروکودیل بخشی از شکارش را با دهنش بگیرد دیگر از دستش در نمی رود.کروکودیل ها در حمله نتایج خوبی دارند زیرا آنها صبورند و به دنبال ساده ترین فرصت می گردند سپس با اعتماد به نفس و سرعت عمل میکنند.اما یک شیر ممکن است در بسیاری از تلاش هایش بی نتیجه بماند و مقدار زیادی انرژی را هم هدر بدهد! کروکودیل ها سعی میکنند که تلاش بی نتیجه کمتری داشته باشند زیرا آنها زمان و انرژی را هدر نمی دهند . آنها صبر می کنند و خودشان را کنترل می کنند تا شکارشان خودش به دهانش برود . به عنوان سرمایه گذار صبور بودن می تواند شانس موفقیت شما را بالا ببرد. کنترل کردن خودمان تنها چیزی است که می توانیم انجام دهیم . ما نمی توانیم طعمه خود را (بازار)کنترل کنیم.ما می توانیم پول خود را ذخیره کنیم و صبورانه منتظر بمانیم تا زمان مناسب برای ما فرا برسد. اینگونه شما می توانید شکار خوبی داشته باشید، نه اینکه با صد بار سرمایه گذاری و تلاش هایی بی نتیجه برای عوض کردن بازار انرژی خود را هدر دهید!

ادامه مقاله را در بخش دوم معامله گری به سبک کروکودیل ها دنبال کنید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا